LÄHTÖTILANNE JA HAASTE
Tavoitteena kommunikoida mainonnallisin keinoin historiallisesti ensimmäistä kertaa Nelonen Median jäätävän laajasta sisältö-, kanava- ja mediatarjonnasta.
Suurimpia haasteita oli luoda ja kekata oma visuaalinen liima – Viihteen ajan -tunnus, joka yhdistyisi syksyllä alkavien ohjelmien markkinointipinnoissa sulavasti kampanjaan. Tämä tunnus ei kuitenkaan saanut viedä liikaa huomiota yksittäisien ohjelmien markkinointimateriaaleista.

KONSEPTI JA LUOVA AJATUS
Viihteen ajassa ei himmailla eikä hissutella. Viihteen aika on aina enemmän kuin osiensa summa. Tästä ponnisti ajatus vahvalle cross-promolle.
Halusimme tuoda Nelonen Median radio-, televisio- ja live-tapahtumien tähdet samoihin kuviin ja kohtauksiin. Lähdimme toteuttamaan konseptia hyvin visuaalisesti. Suuren tarinan sijaan päätimme pitää mitat napakoina, jotta kampanja jalkautuisi nätisti myös television puolella aina kanavatunnuksiin saakka

LOPPUTULEMA & TULOKSET
Kampanja näkyi isolla volyymillä Sanoman mediapaletissa syksyn 2021 aikana. Lisäksi kampanjaa ryyditettiin ostetuilla ulkomainospinnoilla ja printeillä. Konseptia jatkettiin ja syvennettiin loppusyksystä 2021 vaikuttajakamppiksella.
Kamppiksen vastaanotto oli huomiota herättävä ja mieleenpainuva. Kamppis oli kunnon piristysruiske syksyn kääntyessä sateeseen ja harmauteen. Tekijät ja ohjelmien tähdet kiittelivät, kuinka yhteenkuuluvuuden tunne lisääntyi yhdessä tehtäessä.
Syksyn suurimpien ohjelmien ja viihdeviikon aloitukset menivät tavoitteisiin. Nelonen Median sisällä kiiteltiin, että tämä on se taso ja potentiaali, mihin Suomen suurimman mediatalon pitääkin päästä.




BEHIND THE SCENES
Kysy lisää projektista

Account Director
— Sanna Vuori
sanna.vuori@kauas.fi
+358 50 330 1515