
LÄHTÖTILANNE
THQ NOrdic oli julkaisemassa Paavo Pesusieni -klassikkopelistä uutta versiota ja tarkoituksena oli hyödyntää merittävää nostalgia-arvosta. Edellinen versio oli julkaista yli 20 vuotta aiemmin. Kauas otettiin suunnittelemaan ja toteuttamaan pelin lanseerauksen traileri ja visuaalinen ja tarinallinen toteutus.

LUOVA LÄHESTYMINEN
Lähtötilanteessa ymmärrettiin, että pitää sukeltaa syvälle juuri tähän skeneen ja kulttuuriin mihin Wreckfest tulisi perustumaan. Tutkimuksessa löysimme todella aktiivisen yhteisön jenkkilän etelävaltioista vaihtoehtoista moottoriurheilua harrastavia ”punaniskoja” joiden keskuudessa vallitsin jopa kultinomainen omistautuminen skeneen. Kymmeniltä foorumeilta, Facebookryhmistä ja muista sosiaalisen median kanavista pystyttiin identifioimaan kolme keskeisintä kohderyhmää tai harrastajatyyppiä joden ympärille traileri ja hahmoversiot rakennettiin.

KAMPANJA
Vahvasti Lifestyle henkiset trailerit koostuivat hahmojen tarinoiden filmatisoinnista ja gameplay materiaalin yhdistämisestä.
1. RACER, todella kilpailuhenkinen hahmo
2. CRASHER, tuhoamisen ja romuttamisen ympärille rakentuva hahmo
3. BONE BREAKER, hahmo pelaajille jotka tykkäävät pitää hauskaa ja nauttia pelimaailman hulluudesta
Lopputulos jalkautui päätraileriin ja jokaisen hahmon omaan trailerii sekä näiden lukuisiin teasereihin ja muihin versinointeihin.

TULOKSET
Trailerit keräsivät ensimmäisten viikkojen aikana yli 40 miljoonaa näyttöä, yli miljoona klikkiä maksettuihin mainoksiin ja 110 000 kommenttia tai tykkäystä joista 98,5% oli positiivisia. Peli oli julkaisuviikolla mm. #2 UK:ssa ja #1 Australiassa.
”Bugbear had pretty much all eggs in the one basket so it was extremely important to make it succeed.”
– Janne Alanenpää, Managing Director, Bugbear Entertainment Ltd.
BEHIND THE SCENES
Kysy lisää projektista

Account Director, Co-Founder
— Janne Tarvonen
janne.tarvonen@kauas.fi
040 8401718