
LÄHTÖTILANNE
Täyssähköisen Porsche Taycan Cross Turismon lanseerauskampanja Suomen markkinoille.
Globaalin brändin tuotelanseerauksissa usein käytetään paikallisesti globaalisti tuotettuja mainosmateriaaleja. Tämä ei ole ongelmatonta.
Porsche Finland ja K-Auto ovat ymmärtäneet, että tärkeää on toimia lokaalisti luovien toimijoiden ja paikallisten vaikuttajien kanssa. Lokaalisti suunnitellun ja tuotetun kampanjan taustalta löytyy usein parempi kulttuurinen tuntemus ja asiakasymmärrys.

INSIGHT
Suomessa kohderyhmässä on ymmärretty levon ja henkisen latautumisen merkitys tasapainona hektiselle arki– ja työelämälle.
Globaali mainosmateriaali pyöri hyvin adrenaalihuuruisessa maailmankuvassa bucket-listineen ja suoritteineen. Kun henkiset kierrokset ja sisäinen kone jylläävät suurilla kierroksilla, vapaa-ajan koostuminen pelkästään sykeurheilusta ja itsensä ylittämisestä tuntui vanhanaikaiselta.

KAMPANJA
Kampanja starttasi lanseeraustapahtumalla, joka toteutettiin koronarajoituksista johtuen ohjelmallisena toteutuksena Porsche Finlandin saitilla.
Muu mediapaletti koostui some- ja Youtube-mainonnasta sekä display- ja printtimainonnasta.
VIRTUAALINEN LANSEERAUSTAPAHTUMA
Porsche Taycan Cross Turismo -kampanja käynnistyi virtuaalisella lanseeraustapahtumalla. Lanseeraustapahtuma tehtiin televisiosta tuttujen keskusteluohjelmien tyyliin. Auton esittelyn ohella pureuduimme vieraiden kanssa heidän tapoihinsa ladata henkisiä akkuja kiireen keskellä. Virtuaalitapahtumaa emännöi formuloista tuttu Mervi Kallio.
BEHIND THE SCENES
Kysy lisää projektista

Account Director
— Sanna Vuori
sanna.vuori@kauas.fi
+358 50 330 1515