

LÄHTÖTILANNE JA HAASTE
Ruotsalaisuuden päivä on tärkeä päivä ruotsinkielisille Suomessa.
HBL:llä on ollut tradiotionaalisesti tapana tehdä mainontaa ruotsalaisuuden päivän ympärillä. Mainonnallinen tyyli ja tapa kommunikoida viime vuosina ollut enemmän perinteisempää. Tänä vuonna halusimme yhdessä asiakkaan kanssa viedä mainontaa luovemmille vesille ja tehdä huomiota herättävää mainontaa, kuitenkaan unohtamatta brändin ydintä vahvana ja luotettavana uutismediana.

LUOVA IDEA
”Iloa omasta kielestä” konseptin luovan idea on jopa puujalkavitsimäinen. Mutta sen takana on aito ajatus siitä, että ruotsalaisuuden päivä nimenomaan juhlistaa ruotsinkieltä Suomessa – oikeutta omaan kieleen.
”Iloa omasta kielestä” kampanjan ideana oli juhlistaa omaa kieltä nimenomaan ilon kautta, veikeällä ja leikittelevällä tavalla tunnettujen suomenruotsalaisten kautta.

LOPPUTULEMA JA TULOKSET
Kampanjan kärki oli ruotsalaisuuden päivään liittyvät brändilliset stillkuvat ja gif-kuvat.
Kampanjaa tuettiin suoraan myyntiin ohjaavalla taktisemmalla alennuskampanjalla. Kampanjaa syvennettiin sosiaalisen median influenssereillä. Influt julkaisivat pääkamppiksen hengen mukaisesti ruotsalaisuuden päivänä ”iloa omasta kielestä” -kuvat sekä avasivat ajatuksiaan siitä, mikä merkitys omalla äidinkielellä heille on? Tämä resonoi keskustelua influjen tileillä.



Kysy lisää projektista

Account Director, Co-Founder
— Janne Tarvonen
janne.tarvonen@kauas.fi
040 8401718